CsL # Alex CsL # Fost Administrator
Numarul mesajelor : 8080 Varsta : 29 Localizare : Otopeni Joburi/Distractii : Plimbari si PC Ce jok jucati : CS si FIFA Reputatie : 0 Puncte : 0 Data de inscriere : 20/04/2008
| Subiect: Spovedenie Vin Iun 06, 2008 11:45 pm | |
| Eu n-am visat pe nimeni, deși în peste 70 ani de viață am îngropat pe mulți. Ce morți de treabă! Când pierzi un apropiat de care te leagă sentimente și trăiri comune este normal să fii afectat. Să suferi chiar. Varsă două trei lacrimi (nu de circumstanță) urează-i somn lin și fă tot posibilul ca acest somn să-i fie cu adevărat lin. Nu te va mai bântui, dacă nu apelezi la baba satului.
Bogdan Petricencu Hajdeu, un om vrednic de pomenire, a înnebunit (la propriu) la moartea fiicei sale Iulia și ea pomenită prin lucrările sale. A intrat în istorie pentru că sa mutat cu totul în cavoul ei. Dar a instalat lumină electrică spre a nu-i deranja somnul cu lumânări când își termina operele în pauzele de meditare. Și e Ortodox de-ai noștri cu mormânt la Belu. Despre Iulia și operele sale vorbesc toți oamenii culți ai globului. Câți își mai amintesc de Prea Fericitul Teoctist care sa născut abia anul trecut în ceruri?
Stimați clerici lăsați morții în lumea lor. Terminați cu pomenile și pomenirile, o afacere mai ceva ca Metro și Cora la un loc. Cutumele rămân cutume NUMAI dacă sunt admise, nu de babele satului ci, de clericii coordonatori. Sau nu se poate pune un popă cu baba satului? Nu zic că popa ar fi de vină că, musai, trebuie dată o găină ca pomană peste mormântul încă deschis. Dar ce face popa spre a dezrădăcina acest obicei păgân care nu are nimic cu creștinismul? Dovadă este că această cutumă ființează exclusiv în zona Ortodoxă a celei mai ortodoxe Ortodocții, aceea sovietică (scuzați, rusească).
Fiecare om și-ar dori ca numele său să fie reamintit de urmași. Dar pentru asta ar trebui să facă ceva. Ceva mai mult decât pâlcul de puradei. Un Caruso, Einstein, Enescu sau Luchian sunt „pomeniți” fără afacerile mai mult sau mai puțin oneroase ale popilor cu „veșnica lor pomenire”. Bunicul, farmacist, a adus pentru prima oară Prontosil (o sulfamidă a acelor timpuri comparabilă cu penicilina de astăzi) în București.
Multe familii care-și datorează viața strămoșii acestei acțiuni „îl pomenesc” cu cuvinte de laudă. Nimeni nu a plătit acatiste afacerilor popești în „pomenirea” sa. Tata, din contră. Are somnul veșnic lin căci nimeni nu-l deranjează cu pomeni sau pomeniri. Eminescu s-ar învârti în mormânt dacă ar afla cei pun în cârcă pomenitorii săi.
Oare morții au cu adevărat nevoie de lumini cel puțin 40 zile de la începerea, în mormânt, a somnului veșnic? Pe mine unul mă deranjează lumina când dorm deși, ca ori ce copil, solicitam ca mama să nu stingă lumina. „Vreau să văd cum adorm” era justificarea juvenilă. Probabil popi dau aceeași justificare spre a-și vinde lumânările celor prostiți.
O cere țața Parascheva? Ce face popa spre a o lămuri asupra risipei inutile? Doar sufletul s-a dus în „lumina din lumină, în Dumnezeul Adevărat nu în Iadul Întunecat”. Poate Al Capone să necesite „veșnice” lumânări pentru ispășirea mai omenoasă a păcatelor sale. Dar țața Floarea, spovedită și iertată după grele canoane de micile păcate, care a plecat spre „veșnicele domenii de vânătoare” împăcată cu Domnul și cu preotul care și-a obținut obolul, la ce mai are nevoie de lumânări? Spre a îmbogății mai mult putred de bogata Biserică ORTODOXĂ. De ce la celelalte religii creștine nu se poară lumânăriada morților? | |
|