CsLove.Tk
Doriti să reactionati la acest mesaj? Creati un cont în câteva clickuri sau conectati-vă pentru a continua.



 
AcasaSiteUltimele imaginiServereParteneriConectareÎnregistrare

 

 Proiect Marketing - Produsul Ochelari de vedere

In jos 
AutorMesaj
CsL # Alex
CsL # Fost Administrator
CsL # Fost Administrator
CsL # Alex


Numarul mesajelor : 8080
Varsta : 29
Localizare : Otopeni
Joburi/Distractii : Plimbari si PC
Ce jok jucati : CS si FIFA
Reputatie : 0
Puncte : 0
Data de inscriere : 20/04/2008

Proiect Marketing - Produsul Ochelari de vedere Empty
MesajSubiect: Proiect Marketing - Produsul Ochelari de vedere   Proiect Marketing - Produsul Ochelari de vedere Icon_minitime1Vin Iun 06, 2008 9:08 am

Download referat

Analiza pietei
1.1 Identificarea pietei
Descriere

Piata ochelarilor de vedere face parte din piata produselor
oftalmologice.Pe plan mondial, din totalul produselor destinate
ingrijirii vederii ponderea vanzarilor de lentilele si ramele de
ochelari este semnificativa: 48% , in conditiile in care lentile de
contact si solutii de intretinere a acestora 15%, echipamentul de
diagnosticare si operatie 15%, farmaceuticele pentru uz oftalmic 12%,
iar ochelarii de soare 10%.

Lupta pentru suprematie pe piata lentilelor pentru ochelarii de vedere
se da intre companii provenite din toate colturile lumii, precum
Essilor (Franta), Sola (Australia), Hoya (Japonia), Indo (Spania) Zeiss
sau Rodenstock (Germania), firme prezente si la noi. Alaturi de
acestea, producatorii locali reprezentativi sunt: IOR Bucuresti si
Interoptik Timosoara.

In Romania activeaza 600 de firme de optica dintre care 200 au dotari
la standarde europene.Din punctul de vedere al volumului, piata locala
este dominata de importuri in proportie de 80%, insa mai mult de
jumatate din lentilele de provenienta straina sunt produse pirat, de
slaba calitate, aduse pe diferite filiere, in special din Asia si
Ucraina. De multe ori, acestea sunt comercializate ca lentile de marca,
profitandu-se de neatentia si de lipsa de informare a purtatorilor de
ochelari.

Evolutie si perspective de dezvoltare:

In anul 2004 Romania era in procentaj de 60%-70% o piata a lentilelor
din sticla minerala, motivul principal fiind pretul scazut al acestora.
Pentru a invinge acest inconvenient, companiile producatoare de lentile
din sticla organica (plastic), in special cele importatoare, au adoptat
o strategie de marketing bine fundamentata , orientata nu spre
consumatorul final, ci s-a bazat in principal pe comunicarea directa cu
profesionistii, adica opticienii si medicii oftalmologi, in incercarea
de a invinge reticenta acestora de a recomanda si promova produse mai
scumpe, dar inovatoare si de o calitate certificata si garantata.

Datorita acestui demers, dar si eforturilor altor furnizori mondiali,
in colaborare cu distribuitorii pentru Romania, piata s-a dezvoltat din
punct de vedere calitativ, iar utilizatorii finali au inceput sa vada
mai clar avantajele purtarii lentilelor din sticla organica: au
proprietati optice foarte bune, sunt mai usoare, mai comode, confera o
protectie mult sporita impotriva razelor UV, nu se sparg, deci au o
durata de viata mai lunga decat cele din sticla, ceea ce justifica
pretul.

Principala problema a pietei este cota alarmanta si in continua
crestere ocupata de ochelarii "de-a gata", care se gasesc in piete si
chiar in magazine. Orice purtator de astfel de ochelari risca sa-si
afecteze vederea, din cauza ca nu este respectata distanta
interpupilara specificata in reteta oftalmologica individuala pentru
fiecare persoana, si nici dioptria. Lipsa unei mediatizari eficiente,
care sa informeze si sa avertizeze purtatorii de ochelari asupra
factorilor de risc la care se expun atunci cand achizitioneaza lentile
de calitate indoielnica, la care se adauga puterea de cumparare relativ
scazuta a unui segment de clienti, a dus in ultimii ani la o dezvoltare
inimaginabila a pietei negre.

Asadar, din punct de vedere tehnic, in Romania se pot achizitiona cele
mai noi si performante lentile, unele realizate in tara, altele in
strainatate. Totul tine de disponibilitatea opticienilor si medicilor
de a-i informa corect pe potentialii utilizatori.Piata locala este in
plina dezvoltare, legislatia fiind aliniata la cea a Comunitatii
Europene.

Structura

Dimensiunile pietei ochelarilor de vedere
Numarul consumatorilor variaza in timp si este o componenta a
populatiei totale a tarii, care la randul ei se imparte in consumatori
si nonconsumatori. Persoanele care nu vor cumpara niciodata produsul,
respectiv cei care nu prezinta afectiuni oftalmologice si nu sunt
nevoiti sa cumpere ochelari de vedere sau prefera lentilele de contact
sunt nonconsumatori absoluti.

Nonconsumatorii relativi sunt cei care momentan nu poarta ochelari de
vedere, desi sunt predispusi la afectiunii ale globului ocular, pentru
ca nu au facut inca un control oftalmologic, nu au bani sau nu isi dau
seama de gravitatea problemei.

Piata actuala a ochelarilor de vedere: 10.808.902 consumatori, din care:
� intre 14 � 45 de ani 3.2519.305
� pana in 14 ani 597.843
� peste 45 de ani (presbiti) 6.691.754

Total lentile utilizate 21.617.804
Sursa datelor : Capital, din 16/12/2004
Capacitatea pietei reprezinta capacitatea fizica maxima de produse,
care poate fi absorbita in consum, tinand seama doar de limitele
biologice si psihologice ale consumatorilor. Se masoara in unitati
fizice de produs:
Cp=N * Fm * Qm

N-numarul de cumparatori potentiali; in cazul nostru, din populatia totala a Romania se scade numarul nonconsumatorilor)

Fm-frecventa medie... Textul
de mai sus este doar un preview al referatului, pentru a vedea daca
continutul acestui referat te poate ajuta. Pentru varianta printabila
care poate sa contina imagini sau tabele apasa butonul de 'download' !!!

Download referat

Sus In jos
http://www.cslove.forumgratuit.ro
CsL # Alex
CsL # Fost Administrator
CsL # Fost Administrator
CsL # Alex


Numarul mesajelor : 8080
Varsta : 29
Localizare : Otopeni
Joburi/Distractii : Plimbari si PC
Ce jok jucati : CS si FIFA
Reputatie : 0
Puncte : 0
Data de inscriere : 20/04/2008

Proiect Marketing - Produsul Ochelari de vedere Empty
MesajSubiect: Re: Proiect Marketing - Produsul Ochelari de vedere   Proiect Marketing - Produsul Ochelari de vedere Icon_minitime1Vin Iun 27, 2008 12:06 am

numai castorul de manea e prost q ochelarii... si aia de chimie si struta
Sus In jos
http://www.cslove.forumgratuit.ro
 
Proiect Marketing - Produsul Ochelari de vedere
Sus 
Pagina 1 din 1
 Subiecte similare
-
» Alex & Conect-R - Dragoste La Prima Vedere
» Planul de marketing
» Marketing - Cine suntem si ce oferim?
» POLITICA DE DISTRIBUTIE un element cheie in marketing
» Etape si notiuni fundamentale in evolutia conceptului de marketing

Permisiunile acestui forum:Nu puteti raspunde la subiectele acestui forum
CsLove.Tk :: Free Zone :: Referate Pt Scoala :: Marketing-
Mergi direct la: