CsLove.Tk
Doriti să reactionati la acest mesaj? Creati un cont în câteva clickuri sau conectati-vă pentru a continua.



 
AcasaSiteUltimele imaginiServereParteneriConectareÎnregistrare

 

 POLITICA DE DISTRIBUTIE un element cheie in marketing

In jos 
AutorMesaj
CsL # Alex
CsL # Fost Administrator
CsL # Fost Administrator
CsL # Alex


Numarul mesajelor : 8080
Varsta : 29
Localizare : Otopeni
Joburi/Distractii : Plimbari si PC
Ce jok jucati : CS si FIFA
Reputatie : 0
Puncte : 0
Data de inscriere : 20/04/2008

POLITICA DE DISTRIBUTIE un element cheie in marketing Empty
MesajSubiect: POLITICA DE DISTRIBUTIE un element cheie in marketing   POLITICA DE DISTRIBUTIE un element cheie in marketing Icon_minitime1Vin Iun 06, 2008 9:17 am

Download referat





Conceptul, continutul si rolul distributiei

Politica de distributie cuprinde totalitatea deciziilor care se refera
la o asigurare a treptelor de desfacere subordonate cu performantele
intreprinderii.Conceptul de distributie poate fi definit drept
totalitatea activitatilor economice si organizatorice pentru dirijarea
si transmiterea fluxului de marfuri si servicii de la producator la
consumator

Principalele functii ale procesului de distributie sunt:
-schimbarea proprietatii asupra produsului prin intermediul vanzarii-cumpararii;
-deplasarea produsului, respectiv transportarea, stocarea, conditionarea, manipularea, ambalarea etc.;
-alegerea si utilizarea canalelor de distributie.

Unii autori 3 structureaza procesul de distributie pe trei componente mai cuprinzatoare decat cele enuntate mai sus:
-traseul (ruta) pe care il parcurge produsul pe piata;
-ansamblul operatiunilor economice ce insotesc, conditioneaza si
desavarsesc acest traseu (vanzare-cumparare, concesiune, consignatie
etc.);
-lantul proceselor operative la care sunt supuse marfurile in drumul lor de la producator la utilizator (consumator).

Din definitiile prezentate, se observa ca intre producator si
consumator nu circula doar produsul, in realitate in procesul de
distributie fiind generate mai multe fluxuri economice 4 si anume:

- fluxul tranzactiilor (al negocierilor) - cuprinde tratativele
desfasurate intre partenerii actului de schimb (producatori,
intermediari, utilizatori finali) prin care producatorul se angajaza sa
produca si sa livreze distribuitorilor produsele solicitate de
consumatori, in cantitatea solicitata si intr-o anumita forma de
ambalare si prezentare. Tot in aceasta faza se stabilesc si
responsabilitatile participantilor la procesul de distributie;

- fluxul informational - priveste vehicularea tuturor informatiilor
necesare procesului de distributie, atat pe ruta
producator-intermediari -consumatori, cat si pe circuitul invers;
- fluxul promotional - cuprinde actiunile (mesajele) producatorilor si
intermediarilor prin care acestia incearca sa informeze piata de
existenta unui produs;

- fluxul produsului - consta in deplasarea efectiva, fizica a
produsului de la producator la consumator, adica din momentul
incheierii procesului de productie, cand produsul este livrat si pana
la cumpararea acestuia de catre consumatori.

Toate aceste fluxuri se desfasoara intr-o stransa interdependenta,
astfel incat atunci cand producatorul se hotaraste asupra unei anumite
modalitati de distributie, pe langa fluxul produsului trebuie sa ia in
seama si celelalte fluxuri care il insotesc simultan sau paralel.

Canalul de distributie
Canalul de distributie reprezinta o retea organizata de agentii si
institutii care desfasoara activitati menite sa faca legatura intre
producatori si consumatori 5 sau cu alte cuvinte drumul parcurs de
produs de la locul obtinerii sale si pana la locul unde se consuma.

Acest itinerar este realizat de un ansamblu de persoane si
intreprinderi care se numesc intermediari. Intermediarii sunt
intreprinzatori independenti specializati in activitati necesare sa
apropie producatorul de consumatorul final.

Intermediarii indeplinesc mai multe functii legate de procesul de
distributie: functii tranzactionale (cumparare, vanzare, asumarea
riscurilor legate de proprietatea bunurilor), functii logistice
(concentrarea bunurilor din surse diverse in acelasi loc, depozitare,
sortare, transport), functii de facilitare a vanzarii-cumpararii
(facilitati financiare, clasificarea produselor pe categorii de
calitate, cercetarea pietei etc.).6

Complexitatea rolului indeplinit de canalul de distributie, care nu se
limiteaza doar la deplasarea bunurilor de la producator la consumator,
fiind recunoscuta implicarea retelei de intermediari in creare de
valoare pentru consumatori, a determinat inlocuirea termenului de canal
de distributie cu termenul de canal de marketing.

Canalul de marketing poate fi caracterizat prin trei dimensiuni: lungime, latime si adancime.
- lungimea canalului este data de numarul de verigi intermediare
parcurse de un produs intre producator si consumatorul final. In
functie de numarul acestor puncte intermediare, canalele de distributie
pot fi:

-canale directe - fara intermediari (producator - consumator);
-canale scurte - cu un singur intermediar;
-canale lungi - cu doi sau mai multi intermediari.

Eficienta unui canal de marketing nu depinde de lungimea sa ci de modul
cum isi indeplineste atributiile, precum si de calitatea serviciilor
prestate de intermediari;

- latimea canalului este definita de numarul intermediarilor ce
presteaza servicii de aceeasi natura, prin care se poate asigura
distribuirea produselor in cadrul fiecarei faze de deplasare a
produsului spre consumator;

- adancimea canalului exprima gradul de apropiere a ultimului
distribuitor de locurile efective de consum sau de utilizare a unui
produs sau serviciu.

Inainte de a desemna can... Textul de mai sus este
doar un preview al referatului, pentru a vedea daca continutul acestui
referat te poate ajuta. Pentru varianta printabila care poate sa
contina imagini sau tabele apasa butonul de 'download' !!!
Sus In jos
http://www.cslove.forumgratuit.ro
 
POLITICA DE DISTRIBUTIE un element cheie in marketing
Sus 
Pagina 1 din 1
 Subiecte similare
-
» Marketing - POLITICA DE PROMOVARE - conceptul si continutul procesului de comunicare, planificarea promotionala, strategii de promovare
» Planul de marketing
» Marketing - Cine suntem si ce oferim?
» Proiect Marketing - Produsul Ochelari de vedere
» Etape si notiuni fundamentale in evolutia conceptului de marketing

Permisiunile acestui forum:Nu puteti raspunde la subiectele acestui forum
CsLove.Tk :: Free Zone :: Referate Pt Scoala :: Marketing-
Mergi direct la: