CsLove.Tk
Doriti să reactionati la acest mesaj? Creati un cont în câteva clickuri sau conectati-vă pentru a continua.



 
AcasaSiteUltimele imaginiServereParteneriConectareÎnregistrare

 

 Etape si notiuni fundamentale in evolutia conceptului de marketing

In jos 
AutorMesaj
CsL # Alex
CsL # Fost Administrator
CsL # Fost Administrator
CsL # Alex


Numarul mesajelor : 8080
Varsta : 29
Localizare : Otopeni
Joburi/Distractii : Plimbari si PC
Ce jok jucati : CS si FIFA
Reputatie : 0
Puncte : 0
Data de inscriere : 20/04/2008

Etape si notiuni fundamentale in evolutia conceptului de marketing Empty
MesajSubiect: Etape si notiuni fundamentale in evolutia conceptului de marketing   Etape si notiuni fundamentale in evolutia conceptului de marketing Icon_minitime1Vin Iun 06, 2008 9:23 am

Download referat





Termenul marketing este de origine anglo-saxona si provine din verbul
to market care inseamna a desfasura tranzactii de piata, a cumpara si a
vinde.In literatura de specialitate, termenului marketing ii sunt
atasate mai multe acceptiuni. In linii mari, a face marketing inseamna
a actiona pe piata, dezvoltand produse si servicii si distribuindu-le
acolo unde sunt cerute, celor care le asteapta si care sunt dispusi sa
plateasca pentru ele.

Definitiile marketingului pot fi impartite in doua mari categorii:
- definitii clasice (inguste) - se axeaza in principal pe activitatea
comerciala si pe miscarea fizica a bunurilor si serviciilor, ignorand
multe categorii puternic influentate de activitatile de marketing
(angajatori, sindicate, grupuri de consumatori, agentii guvernamentale
etc.);

- definitii moderne (largite) - extind aria de influenta a
marketingului si asupra diverselor organizatii nonprofit, persoanelor
si ideilor, raporteaza activitatea intreprinderii la mediu si se refera
si la aspecte de natura sociala.

Intr-o asemenea viziune moderna, marketingul poate fi definit drept un
proces managerial si social prin care indivizii sau grupurile obtin
ceea ce le este necesar prin crearea, oferirea si schimbul de produse
avand o anumita valoare1, sau chiar procesul de management responsabil
pentru identificarea, anticiparea si satisfacerea in mod profitabil a
necesitatilor clientului.2

Aceste definitii ajuta la stabilirea sarcinilor marketingului ca functie manageriala in cadrul organizatiei si anume:
-identificarea si anticiparea nevoilor consumatorilor;
-crearea de valoare prin dezvoltarea de noi produse si servicii ce
ofera suficiente beneficii pentru a-i convinge pe potentialii
consumatori sa participe la procesele de schimb;

-stabilirea pretului, respectiv valoarea pe care consumatorul o acorda
unui produs si pe care este dispus sa o plateasca pentru a intra in
posesia acestuia;
-plasarea si distribuirea produselor si serviciilor acolo unde sunt cumparate sau consumate;
-promovarea produselor pe piata si in constiinta potentialilor consumatori prin comunicare cu acestia.

Prin urmare, functia manageriala a marketingului este o functie
integrata care ajuta potrivirea nevoilor clientilor actuali si
potentiali cu scopurile organizatiei prin intermediul schimburilor.

Marketingul este deci un concept organizational, o organizare de
metode, procedee si tehnici de cercetare, analiza, de previziune si de
control, dar si de organizare si promovare in intreprindere a unui
spirit de cunoastere si anticipare a schimbarilor permanente in
conceptiile si atitudinile cumparatorilor, in preferintele si
aspiratiile acestora.

Ca o sinteza a caracteristicilor esentiale ale marketingului, se poate
spune ca acesta urmareste cunoasterea pietei potentiale actuale si de
perspectiva pentru adaptarea productiei in vederea satisfacerii
consumatorilor si realizarii de profituri de catre intreprindere, prin
conceperea, promovarea, schimbul si distribuirea rationala si eficienta
a bunurilor si serviciilor catre consumatori.

Marketingul nu trebuie confundat cu activitatea de vanzare desfasurata
de intreprindere. In vechea conceptie comerciala, toate eforturile
intreprinderii erau indreptate spre sprijinirea desfacerii a tot ce
producea intreprinderea. Marketingul are insa menirea sa dea indicatii
referitor la ce poate sa vanda intreprinderea, cum si cat, prin
coordonarea tuturor functiilor ce privesc direct sau indirect
consumatorul, aducand totodata profituri intreprinderii.

Marketingul nu trebuie identificat nici cu studierea cererii de consum
nici cu studierea pietei, aceastea fiind doar subdiviziuni ale
cercetarilor specifice pe care activitatea de marketing le presupune. O
parte importanta a actiunilor de marketing este concentrata nu asupra
consumatorilor ci asupra diverselor categorii de producatori si
societati comerciale.

Daca initial intreprinderile erau preocupate cu precadere de problemele
legate de fabricarea produselor, evolutia complexa a pietei a
determinat o restructurare a prioritatilor, punandu-se accent pe
studierea pietei, a cererii consumatorilor la care trebuie adaptata
productia.

Dezvoltarea marketingului a aparut tocmai o data cu intelegerea
necesitatii organizarii cat mai eficiente a intreprinderii pentru a
asigura o corelatie corespunzatoare intre productie si
cerere.Superioritatea orientarii de marketing este cel mai bine
subliniata de analiza sa in comparatie cu mai vechea orientare spre
vanzari.

Orientarea spre vanzari este cea care urmareste cresterea prin orice
mijloace a vanzarilor si, astfel, a profiturilor. Aceasta se realizeaza
mai ales ca urmare a cresterii cantitative a volumului produselor si
serviciilor obtinute de intreprindere.
Orientarea spre marketing urmareste crearea acelor produse care au la
baza nevoile, dorintele si cerintele consumatorului; cresterea
profiturilor este legata direct de cresterea gradului de satisfacere a
consumatorilor.

Fara ... Textul de mai sus este doar un preview al
referatului, pentru a vedea daca continutul acestui referat te poate
ajuta. Pentru varianta printabila care poate sa contina imagini sau
tabele apasa butonul de 'download' !!!
Sus In jos
http://www.cslove.forumgratuit.ro
 
Etape si notiuni fundamentale in evolutia conceptului de marketing
Sus 
Pagina 1 din 1
 Subiecte similare
-
» Proiect Marketing - Produsul Ochelari de vedere
» POLITICA DE DISTRIBUTIE un element cheie in marketing
» Marketing - POLITICA DE PROMOVARE - conceptul si continutul procesului de comunicare, planificarea promotionala, strategii de promovare
» Planul de marketing
» Marketing - Cine suntem si ce oferim?

Permisiunile acestui forum:Nu puteti raspunde la subiectele acestui forum
CsLove.Tk :: Free Zone :: Referate Pt Scoala :: Marketing-
Mergi direct la: